.

Världen fattar fel

Publicerad 2016-02-11 10:59:00 i Allmänt,





I'm Back! 
Vet knappt vart jag ska börja.
Detta tävlingsåret började ju med en flopp om man säger så, jag kanske borde vara orolig med tanke på att den började med att vägra ut sig. Kan ni förstå gurkan stannade?? Var så otroligt chockad. 
Men jag är faktiskt inte ett dugg orolig. Lite känner jag att jaja det hör till. 
Sen var han trött den dagen och jag tror inte detta kommer vara ett beteende som håller i sig och skulle det vara så att det gör det ja då får vi kolla upp honom, inget mer med det. 
Jag borde ha insett efter 110 att han var för trött men det gjorde jag inte, så jag får lära mig av mina misstag. 
 
Han har fått gå väldigt lugnt denna veckan, även Sparrisen har fått det gansak lugnt. 
Lite för att spara energin på båda.

På lördag ska jag till bästa tränaren och hoppa lite banhoppning på båda hästarna. Sparrisen ska nog bara få gå kanske 80 - 90 för att bara få leka runt lite. 
Gurkan ska få hoppa 120 och känns det bra vill jag testa 130. Det är ju ändå bara en liten banhoppning och jag vill bara testa höjden lite, 110 känns så himla lätt nu och 120 är också väldigt lågt i mina ögon men där handlar det mer om min ridning mellan hindrena. Så vill testa 130 för att börja vänja mig lite vid den höjden. 
Tanken är ju att debutera 130 i år så dax att börja träna på det också. 
 
Annars rullar vardagen på rätt bra. Har lov nästa vecka så båda hästarna åker med mig hem imorgon. Ska faktiskt bli ganska skönt att få komma hem lite och att få vara med vännerna där hemma. Det behövs ibland. Här i kungsbacka blir det ju bara att jag hänger på skolan och på gården så kan vara skönt att få komma iväg och andas lite annan stad och vara med andra människor, även om jag älskar folket här!!
Kommer nog lyckas fylla på mitt lov rätt bra med olika saker ändå, brukar ju lyckas rätt bra.
Om ni inte hör något av mig så är det antagligen för att jag är överallt och ingenstans.
 
Saker att göra v.7: 
Banhoppning hos tränaren med båda hästarna
Lunch med familjen för att fira min bror.
Hålla igång båda hästarna.
Tävling i Falköping med båda hästarna.
Åka på lite utflykt. 
Hänga med gamla vänner som jag inte har träffat på flera år
Försöka trycka in att vara med lite mer vänner.

Jadu. Ibland önskar man att loven var lika långa som sommarlovet varje gång!
I'm Out.

Kommentarer

Postat av: josephine Asplund

Publicerad 2016-02-11 17:20:40

Fin bild på dig.
Lycka till med din fina blogg och hoppas du får en bra kväll.
Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Kvist

Jag är en 17 årig tjej som bor i väring som ligger utanför Skövde. I den här bloggen kommer ni få följa med i min vardag med hästar, bilar och fotande! Mejl: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela