.

One year ago

Publicerad 2016-02-18 10:31:28 i Allmänt,


För ett år sedan..hade jag den vita hästen som jag knappt kunde rida. Var jag på det gula paradiset för första gången. 
Hade verkligen bästa praktiken ever, grät när jag skulle hem. Jag ville verkligen inte åka hem. Trots att jag bodde i praktikanthörnan där sängen är sönder så ville jag stanna där. Det var där jag passade in. 

Men vem kunde tro för ett år sedan att jag idag skulle kalla det för mitt hemma!? Vem skulle tro att jag skulle ta mitt pick o pack och bara dra tillbaka dit. Börja helgjobba där och få andas den luften varenda dag. 

Det trodde inte jag.

Men idag är det mitt hemma och jag trivs fortfarande precis lika bra. Tar emot att åka iväg därifrån. För där är min familj. För vi är som en enda stor familj, alla tar hand om varandra och jag älskar alla där. Jag har förändrats brutalt sen jag flytta dit, jag är långt ifrån samma person som jag var när jag var där för ett år sedan. Då var jag blyg och hade så otroligt dåligt självförtroende och självkänsla. Idag har mitt självförtroende o självkänslan blivit så sjukt mycket bättre och nu kan jag faktiskt se att jag är ju inte så himla dålig!? 

Jag önskar att alla skulle få uppleva en sån här resa. Att våga flytta hemifrån trots att det är alldeles för tidigt, flytta 3 timmar från mamma o pappa, efter den resan inser man att man faktiskt inte är så dålig. Jag har mycket kvar att lära men jag är en bit på vägen och jag skulle lätt göra om detta flera flera gånger om. 

Guys på Måsel, älskar er <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Kvist

Jag är en 17 årig tjej som bor i väring som ligger utanför Skövde. I den här bloggen kommer ni få följa med i min vardag med hästar, bilar och fotande! Mejl: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela